Granfondo Stelvio 2018 søndag d. 3 juni

Hvor skal turen gå til i år? Idéer til klubbens cykelrejser i ind - og udland vil blive fremført her.
Claus Mogensen
Indlæg: 209
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: Granfondo Stelvio 2018 søndag d. 3 juni

Indlæg af Claus Mogensen »

Nej det behøver du ikke, det eneste der ikke sker er at du ikke for udleveret en kasket ved toppen af Stelvio.

Knud og fruen er nu også ankommet til hotellet, så vi er fuldt hold.

Vejrudsigten er fin, omkring de 20 grader og ikke noget regn.

Claus Mogensen
Jesper Andersen
Indlæg: 797
Tilmeldt: 29 jun 2020, 18:02

Re: Granfondo Stelvio 2018 søndag d. 3 juni

Indlæg af Jesper Andersen »

Held og lykke i morgen til alle👍
Gi’ den gaaas😄🚵🏼‍♀️🚵🏻‍♂️
Jesper Andersen
Carl Nielsen
Indlæg: 48
Tilmeldt: 29 jun 2020, 19:06

Re: Granfondo Stelvio 2018 søndag d. 3 juni

Indlæg af Carl Nielsen »

Så blev Gran Fondo Stelvio kørt i perfekt cykelvejr. Stort set ingen vind, tørt og omkring 20-22 grader. Bortset fra Claus Mogensen så jeg ingen Pedaleur undervejs. Til gengæld fik jeg fornøjelsen af Claus to gange da han på forunderlig vis blev ved med at komme foran :D

Selvom optakten langt fra var optimal gik løbet for mit vedkommende rigtig fint - også selvom jeg startede i sidste startgruppe. Kom rundt i 6.10 og blev nr 28 overall. Har hørt der var omkring 4000 deltagere men mon ikke det var inkl deltagerne på de to korte ruter.

Ps. På Motorola var jeg meget glad min 32'er :D
Brugeravatar
Allan Herskind
Indlæg: 911
Tilmeldt: 30 jun 2020, 12:28

Re: Granfondo Stelvio 2018 søndag d. 3 juni

Indlæg af Allan Herskind »

Kanon kørt Carl.
Godt det var fint vejr. Det gør alting lidt nemmere.
Du må have overhalet temmelig mange på din tur :D :-)
Venlig hilsen
Allan Herskind
Vil du være med på vinderholdet?
Så kom og kør i Turbogruppen i 2024 :D
Alan Askvig
Indlæg: 350
Tilmeldt: 29 jun 2020, 16:12

Re: Granfondo Stelvio 2018 søndag d. 3 juni

Indlæg af Alan Askvig »

Flot flot kørt Carl 👍
Knud Pedersen
Indlæg: 602
Tilmeldt: 29 jun 2020, 16:07
Geografisk sted: Odense SV

Re: Granfondo Stelvio 2018 søndag d. 3 juni

Indlæg af Knud Pedersen »

Carl jeg forstår godt, at du ikke fik set os andre med den kanon-tid. Flot.
Jeg valgte medium strækningen, som var næsten lige så lang -MEN 1000 højde metre mindre : :) , dvs 3000 hm. Jeg synes vores start gik fint og roligt på bredde veje, trafikken blev stoppet, så ok herfra - prøvede dog ikke depoterne, idet konen var klar ved hotellet med en tiltrængt forfriskning. Da jeg kom til hotellet - som Claus havde fundet med en perfekt placering - var jeg egentligt godt træt, men der manglede jo stadig 21 km med 1700 hm, så op på hesten igen. Undervejs måtte jeg sende en tanke til Kim Nielsen, der på en træningstur, måtte oplyse at en 30-30 gearing kunne gøres bedre med 26'er foran, og han havde ret i mit tilfælde :)
Op ad Stelvio virkede det som om at min krank var gået løs, men 1-2 km fra toppen fandt jeg ud af at min ene klampe var gået løs - men nåede dog toppen i en skrue, som gik løs lige efter :( . Kunne ikke få hjælp, så prøvede at køre ned, men det er altså ikke nemt. Heldigvis var der hjælp at hente på sidste depot, så nedkørslen kunne foretages forsvarligt.
Tak til Claus og alle jer andre for en god oplevelse, man ikke glemmer.
PS: min egen tid siger 8:12 - har ikke kunnet finde den officielle tid på nettet.
Brugeravatar
Allan Herskind
Indlæg: 911
Tilmeldt: 30 jun 2020, 12:28

Re: Granfondo Stelvio 2018 søndag d. 3 juni

Indlæg af Allan Herskind »

Kanon flot , Knud
Jeg beundrer dig for din lyst og motivation til at køre de løb med de mange højdemeter.
Om det så er 3000 eller 4000 højdemeter betyder ikke så meget. det er hårdt nok under alle omstændigheder.
Og så ovenikøbet med løstsiddende klampe.
Imponerende.
Venlig hilsen
Allan Herskind
Vil du være med på vinderholdet?
Så kom og kør i Turbogruppen i 2024 :D
Henrik Christensen
Indlæg: 6
Tilmeldt: 29 jun 2020, 21:14

Re: Granfondo Stelvio 2018 søndag d. 3 juni

Indlæg af Henrik Christensen »

Grandfondo Stelvio 2018 blev mit første motionsløb i udlandet - men ikke det sidste.
Som Carl skriver gik starten i smukke Bormio. I det mest fantastiske cykel-vejr, sol, blå himmel og ingen vind.
Løbet har alt - Italiensk charme, en fantastisk natur og legendariske stigninger, der giver løbet en hårdhed og vildskab, som man kun kan finde syd på. :twisted:
Jeg kørte løbet lidt konservativt og lagde forsigtigt ud, og jeg tror det kom mig til gode, for jeg følte mig overraskende frisk på den sidste stigning, Stelvio og kom i mål på 7 timer og 45 min. Træt, ondt i stængerne, men høj på en fantastisk oplevelse.

Løbet har tre kategoriserede stigninger - Teglio, legendariske Mortirolo (Macro Pantanis bjerg) og slutter med Stelvio i 2758 m. Udover de tre er terrænet naturligt stigende (og faldende :) ), og så havde arrangørende vist glemt en lille knold ved navn Motta :D

Mere info:
http://www.granfondoguide.com/Results/I ... do-stelvio
Vicki Mogensen
Indlæg: 135
Tilmeldt: 30 jun 2020, 20:25

Re: Granfondo Stelvio 2018 søndag d. 3 juni

Indlæg af Vicki Mogensen »

Ja grunden til at du mødte mig to gange Carl, var at du kørte rigtig hurtigt samt at jeg sprang Montirola over, da jeg ikke følte mine ben var gode og at jeg denne gang ville på toppen af Stelvio.

Jeg fik en god oplevelse på turen op af Stelvio i strålende vejr og var ikke fuldstændig kvæstet da jeg nåede toppen. Der var ikke nogen Pedaleur i målområdet, var dog blevet overhalet af Ib 5 km fra toppen ( mødte ham også i depotet før Montirola ). Der var gode omklæningforhold, fik lidt varmt tøj på, selvom det ikke var koldt på toppen i 2658 meters højde og lidt at spise.
Gik ned til målområdet og stødte på Henrik C. og Ib og lidt efter fik jeg også snakket med Henrik ( kører normalt med Knuds gruppe ) som også var kommet i mål i en super tid. Derefter kom Pedaleurs i mål en efter en på nær Finn der var blevet dårlig og have kastet op.

Det er bare et super flot bjerg som alle cykelryttere bør prøve at køre op af, god stemning og ok forplejning i depoterne, så ikke noget at klage over.

Danskerne udgør 12% af deltagere i løbet, det var kun italienere som der var flere af som deltager i løbet.

Super hotel med rigtig god mad til en billig pris, så også der heller ikke noget at klage over.

Hvis Pedaleurs engang skulle på træningstur i slutningen af maj, ville Bormio være et oplagt mål, masser af Bjerge at køre på i fantastisk flot natur/terræn.

Claus Mogensen
Jesper Andersen
Indlæg: 797
Tilmeldt: 29 jun 2020, 18:02

Re: Granfondo Stelvio 2018 søndag d. 3 juni

Indlæg af Jesper Andersen »

Fandt et link til resultater som i kan hygge jer med
https://www.winningtime.it/web/results.php?item=5178
Man skal gå op i Advanced Filter for bare at kunne sortere en lille smule :shock:
Jesper Andersen
Besvar