Klubtur til Italien 2019

Hvor skal turen gå til i år? Idéer til klubbens cykelrejser i ind - og udland vil blive fremført her.
Bent Bächler
Indlæg: 306
Tilmeldt: 29 jun 2020, 19:11

Re: Klubtur til Italien 2019

Indlæg af Bent Bächler »

Dag 3 på rød stue.

Det bedste vejr indtil videre. Tørvejr og meget solskin.
127km og 2.500 højdemeter primært i dalen nord for Gardasøen.
Gunnars cykelsti og svigermors bro var en del af turen.
Der tankes pasta i Sarche.
Der tankes pasta i Sarche.
Senest rettet af Gæst 15 apr 2019, 21:02, rettet i alt 1 gang.
Bent
Charles Mejner Thorarinsson
Indlæg: 229
Tilmeldt: 30 jun 2020, 20:42

Re: Klubtur til Italien 2019

Indlæg af Charles Mejner Thorarinsson »

Knud Pedersen skrev: 15 apr 2019, 19:11 Sonne gruppen på 3. dagen:
Turen gik til vest for Gardasøen, og vi døbte turen for "Charles tur", og jeg tror nok der kommer mange gode tanker til Charles undervejs :)
Ikke alle stier er asfalterede, så cyklen blev hurtigt meget beskidt af at køre igennem mudder, samtidig med en god stigning. Nå pyt, der kom god asfalt igen, men så kom vi på endnu en gedesti hvor procenterne nærmede sig de 20 :( . Men pyt, vi kom op til en fin sø og fik vores morgenkaffe :) Lidt kold, men noget bedre end i går. Videre til enden af søen, hvor vi fandt en beton vej op igennem skoven - men her var stigningsprocenten over de 20, så langt vi kunne se - så vi måtte vende om. TIlbage vejen på den anden side af søen, hvor der lige pludselig kom en kort stejl stigning - og Ronny trådte så hårdt at et eger sprang :o Hjulet var flekset, men han kunne trille stille og roligt videre ned til et spisested, hvor vi fik pasta. Ronny fik et forspring ned ad bjerget, men på mirakuløs vis lykkedes det ham at komme først ned til søen. Den eneste forklaring jeg kan finde på er han jo ikke kunne bremse på baghjulet, og så må det jo gå stærkt :) Nogle blev i byen for at få is, mens andre - 10 stk - tog tilbage til hotellet for at udfordre Santa Barbara - og det er en god udfordring :) med en god nedkørsel på bagsiden. Tak for turen alle mand.
Åhh nej :o , i missede det sjove/hårde opkørslen til skisportsstedet, i kunne have sprunget den lille skarpe over ved at køre 500m længere :roll:
og så missede i også en anden lille planlagt op og nedkørsel med masse små hårnålesving(asfalt belagt) :lol:
Men tak for de fremsendte tanker :P
Vedhæftede filer
Hvor i vendte om.JPG
Knud Pedersen
Indlæg: 602
Tilmeldt: 29 jun 2020, 16:07
Geografisk sted: Odense SV

Re: Klubtur til Italien 2019

Indlæg af Knud Pedersen »

Sonne gruppen på 4. dagen:
Åhh nej, hvad har Charles nu fundet på til "hvile dagen" ?
1500 hm på 30 km!
Vi tog afsted 9 mand, og efter få km mødte vi første stigning direkte op i himlen :o - kun Pantoni blev på cyklen, mens vi andre måtte gå. Her var humøret nok i bund, men vi fortsatte og asfalt vejen kom da også og så gik det pænt opad på fin vej, så alt i alt en rigtig god tur :)
Vinbussen venter, så stopper her....
Bent Bächler
Indlæg: 306
Tilmeldt: 29 jun 2020, 19:11

Re: Klubtur til Italien 2019

Indlæg af Bent Bächler »

Rød stue, dag 5.

Turlederen havde dømt konge etape med 135km og 3.500 højdemeter.
Og det blev gennemført, bl.a med Sega di Ala stigningen:
Sega di Ala stigningen er ond ond ond.
Sega di Ala stigningen er ond ond ond.
Undervejs blev vi også enige om at spille en variant af 'Kan du finde Holger' spillet.
Efter nedkørslen fra Fosse kørte vi videre ad cykelstien mod Avio, og efter ca. 5 km gav vi os til at spille 'Kan du finde Casper'.
Kan du finde Casper?
Kan du finde Casper?
Men der var ingen, der kunne finde Casper.
Efter en del søgen og en masse telefon opkald, lykkedes det dog at finde Casper.
Jo, der er Casper jo.
Jo, der er Casper jo.
Bent
Knud Pedersen
Indlæg: 602
Tilmeldt: 29 jun 2020, 16:07
Geografisk sted: Odense SV

Re: Klubtur til Italien 2019

Indlæg af Knud Pedersen »

Så er bilerne ved at blive pakket så vi kan køre hjem i aften/nat. De sidste 2 dage har været med solskin og det gør turene en del sjovere😊
De sidste 2 dage har Per været turleder med 2 gange Charles ruter til 12+. Men nu er benene også kørt i bund og trænger til noget restitution.
Stort tak til Jakob for at arrangere turen, til Ronny for at overtage og være turleder for mig. Og tak til Charles for at have planlagt nogle spændende ture i landskabet, og Per for at lede turen de sidste 2 dage.
Og tak til alle jer andre for nogle hyggelige stunder med sved på panden😊
Charles Mejner Thorarinsson
Indlæg: 229
Tilmeldt: 30 jun 2020, 20:42

Re: Klubtur til Italien 2019

Indlæg af Charles Mejner Thorarinsson »

Knud Pedersen skrev: 18 apr 2019, 18:08 Så er bilerne ved at blive pakket så vi kan køre hjem i aften/nat. De sidste 2 dage har været med solskin og det gør turene en del sjovere😊
De sidste 2 dage har Per været turleder med 2 gange Charles ruter til 12+. Men nu er benene også kørt i bund og trænger til noget restitution.
Stort tak til Jakob for at arrangere turen, til Ronny for at overtage og være turleder for mig. Og tak til Charles for at have planlagt nogle spændende ture i landskabet, og Per for at lede turen de sidste 2 dage.
Og tak til alle jer andre for nogle hyggelige stunder med sved på panden😊
Selv tak Kund jeg hygger mig med det de mørke vinteraftner 🤓

Men turen i har kørt i dag er vist en lightversion af originalen 🤔😱 i er kørt uden om de små skarpe💁‍♂️💁‍♂️
God tur hjemover, her er det lune vejr ankommet🌤🌤🌤
Jakob Schwartz Mikkelsen
Indlæg: 66
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: Klubtur til Italien 2019

Indlæg af Jakob Schwartz Mikkelsen »

Det lyder til I alle har haft en god tur, og i år uden de store ulykker, udover lidt materiel skade. Kør nu pænt hjemover, I kommer hjem til dejligt vejr !
Claus Frostholm
Indlæg: 40
Tilmeldt: 08 jul 2020, 21:21

Re: Klubtur til Italien 2019

Indlæg af Claus Frostholm »

Mange tak til alle for endnu en rigtig dejlig tur til Italien. :)

Jeg kørte med rød stue alle dage hvor Allan Herskind igen havde planlagt nogle meget naturskønne og hårde ture. Kongeetapen, den var særdeles hård, men stadig rigtig fin.
Mange tak for planlægningen og ruterne, Allan. Jeg synes de er helt perfekte. Der er tid til at nyde udsigterne, tage billeder, drikke kaffe og udfordre sig selv og de andre på stigningerne (og lidt på nedkørslerne). Der er rigtig god orientering om hvad vi skal og ingen tvivl. Vi kører bare...
Det er skønt, når der er så god stemning på holdet og plads til smil og sjov, selv om man er maks presset.

Rigtig god påske.
Vedhæftede filer
Første kaffestop på dag 1
Første kaffestop på dag 1
Ronny Sonne
Indlæg: 26
Tilmeldt: 29 jun 2020, 19:57

Re: Klubtur til Italien 2019

Indlæg af Ronny Sonne »

Tak til alle for en super tur til Italy
Der har som altid været god værksteds humor, gode grin og ikke mindst det aller vigtigste DANISH HYGGE.
Charles havde forberedt en masse flotte ture, som også Knud er god til at referer i tidligere indlæg- (andre må også gerne skrive om deres oplevelser)- selvom Mogensen til tider sagde citat " Altså hvis jeg må bestemme- så synes jeg IKKE vi skal køre den vej" så gjorde vi det ny alligevel de fleste af gangene.
Så Charles du er hermed genvalgt til at trylle ture til næste år, dog gerne med ren asfalt og mindre af de helt skarpe stigninger.
Alt forarbejdet til dette års tur har ligget trygt i Jakobs hænder, så det var ingen udfordring her til sidst at overtage - stor tak til Jakob.
Turen til og fra Italy, har for alles vedkommende foregået uden de store udfordringer.
Der var kun en bil som valgte at se lidt ekstra på Tyskland på vej sydover- de sagde der var så kønt i Tyskland.
Hjemturen forløb for alle super godt, sidste bil landede i DK kl ca 21.00
Påske trafikken kom vi alle til at mærke fra Hannover og resten af vejen hjem.

Velmødt i Italy 2020

Men HUSK når der råbes FÅRfra så menes der FÅRfra - ja også selv når italienerne råber det - og vi ikke forstår hvad de mener.
Fårfra.jpeg

Tak for en fantastisk tur endnu engang !!
GARDAMAND.jpg
GARDAMAND.jpg (2.96 KiB) Vist 5252 gange
Ronny Sonne
Brugeravatar
Allan Herskind
Indlæg: 911
Tilmeldt: 30 jun 2020, 12:28

Re: Klubtur til Italien 2019

Indlæg af Allan Herskind »

Også herfra tak til alle der har anddel i årets Italienstur.
Vejret var i de første dage ikke så dejligt, som det plejer at være, men det blev heldigvis bedre i løbet af ugen.
Vi delte jo igen op i 3 grupper, men jeg tror der blev lidt yderlig "ad hoc" opdeling nogle af dagene. Det er rigtig fint at man selv finder ud af det.
Hotellet var jo kendt, og forholdene var som sidste år, med vores ven der har lidt svært ved at finde ud af, at vi gerne vil bytte plads til aftensmad ind i mellem. Jeg havde dog ingen problemer med dem jeg sad sammen med, så det betød ikke så meget!

Jeg var turleder for rød stue, og vi havde fået en vældig homogen og ærgerrig gruppe sammen. De unge mennesker vil gerne køre efter Stravasegmenter, og det får de selvfølgelig lov til.
Vi hyggede os rigtig meget, og jeg har lige kigget billeder igennem. Der er næsten kun nogle , hvor vi spiser!!
Mit indtryk er, at alle fik kørt det de ville, og at vi fik introduceret de 2 nytilkomne til en rigtig god klubtur.

Personligt, har jeg trænet op til denne "event" gennem vinteren, med både vægttab og systematisk "flytte syregrænse" træning. Og det virkede. Jeg har sat en forfærdelig masse personlige rekorder i Strava, jeg har jo kørt bakkerne en del gange efterhånden.
Jeg kom godt nok ikke først op hver gang, men heller ikke sidst hver gang, og når man kører med de unge løver, skal der holdes på for at være med!

Og så lige et pip: "Kan vi ikke få nogen til at flytte de bjerge lidt tættere på! Bilturen hjem var rigtig laaaang for mig i år, synes jeg".
Venlig hilsen
Allan Herskind
Vil du være med på vinderholdet?
Så kom og kør i Turbogruppen i 2024 :D
Besvar