Klubtur til Italien 2019

Hvor skal turen gå til i år? Idéer til klubbens cykelrejser i ind - og udland vil blive fremført her.
Jakob Schwartz Mikkelsen
Indlæg: 66
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Klubtur til Italien 2019

Indlæg af Jakob Schwartz Mikkelsen »

Arbejdet med turen i 2019 er gået i gang. Tilbud på hotellerne er ved at blive indhentet. Turen kommer til at foregå i perioden 12/4 til 19/4 (uge 16). I denne periode har vi to helligdage, Skærtorsdag og Langfredag, så der bliver for de flestes vedkommende tale om 4 feriedage.
Leif Svarer
Indlæg: 123
Tilmeldt: 30 jun 2020, 23:35

Re: Klubtur til Italien 2019

Indlæg af Leif Svarer »

Er klar til 2019. :D
Ronny Sonne
Indlæg: 26
Tilmeldt: 29 jun 2020, 19:57

Re: Klubtur til Italien 2019

Indlæg af Ronny Sonne »

Jeg klarer heller ikke endnu en kold tyrker :roll:
66 Will be back in 2019
66.jpg
Ronny Sonne
Jakob Schwartz Mikkelsen
Indlæg: 66
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: Klubtur til Italien 2019

Indlæg af Jakob Schwartz Mikkelsen »

Jeg tænker det er nogle der gerne vil høre nyt om klubturen LPdC Italien ‘19

Turen til Italien bliver til noget i 2019, samme uge som vi plejer, og destinationen er stadig et sted nær Gardasøen.

Det første tilbud jeg fik umiddelbart inden sommerferien kunne vi desværre ikke bruge, da det var en fint hotel, men opbevaring og cykelnursing skulle foregå et stykke fra hotellet. Ligeledes kunne vi heller ikke parkere bilerne ved hotellet, men skulle parkere på en nærliggende offentlig P-plads. Derfor bad jeg om nogle andre forslag. Jeg kan konstatere at tingene ikke sker så hurtigt i Italien. Jeg forventer at kunne melde noget ud i løbet af september måned.

Men ud fra det program der var sammensat for os i første omgang, tror jeg godt vi alle kan glæde os.

Jeg vender tilbage ASAP
Claus Mogensen
Indlæg: 209
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: Klubtur til Italien 2019

Indlæg af Claus Mogensen »

Jeg er selvfølgelig klar på en tur til Italien igen -
Læste i et tysk cykelblad, om en tur ned til Mont Grappa som Michael Kjærsgård også har omtalt som et spændende bjerg, bjerget ligger øst for Gardasøen og mere østligt end vi har været med Pedaleur, men området ser spændende ud med masser af udfordringer samt få turister og samme klima som Gardasøen - kun som inspiration Jacob.

Claus Mogensen
Michael Kjærskov
Indlæg: 402
Tilmeldt: 29 jun 2020, 20:30

Re: Klubtur til Italien 2019

Indlæg af Michael Kjærskov »

Italiens svar på Mount Ventoux, Monte Grappa er et must for alle der kan lide at kæmpe mod bjergenes luner, de skarpe stigningsprocenter og ikke mindst sig selv 8-)
Ikke færre end 10 forskellige opkørsler er der til toppen af denne legendariske stigning, hvor der på toppen findes et imponerende mindesmærke for de faldne italienere der holdt stand her mod overmagten i 1. verdenskrig.

Jeg har endnu ikke selv haft "fornøjelsen" af at køre bjerget, men det er på min "to-do"-liste. Tjek evt. dette link fra The Col Collective. Det ser MEGA fedt ud:

https://www.youtube.com/watch?v=4mSA-OORIHw
Michael Kjærskov

Think outside, no box required :D 🚴💨
Jakob Schwartz Mikkelsen
Indlæg: 66
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: Klubtur til Italien 2019

Indlæg af Jakob Schwartz Mikkelsen »

Så er der nyt om klubturen til Italien 2019, og efter flere forslag fra vores kontakter i Italien, samt grundig overvejelse omkring hvor vi skal bo, er valget faldt på ARCO. Det kan lyde ideforladt at vi vælger samme udgangspunkt som turen i år, men ikke nok med det, så er vi blevet enige om, at vi også vil bo på det samme hotel som i år.

Hotellets faciliteter er i orden, parkeringsforhold, cykelparkering og ikke mindst forplejningen ligger i den gode ende af hvad vi har oplevet.

Prisen bliver den samme som på turen i år, og turen finder sted i samme uge som altid, hvilket blev besluttet på dette års tur i Italien. Dvs. turen finder sted i uge 16 as usual...

Der vil inden længe blive lagt noget på aktivitetslisten .. og så er det bare med at få sig tilmeldt.
Brugeravatar
Allan Herskind
Indlæg: 918
Tilmeldt: 30 jun 2020, 12:28

Re: Klubtur til Italien 2019

Indlæg af Allan Herskind »

Det er rigtig fint Jakob.
For mit vedkommende, var der et par områder jeg ikke nåede i år, så dem kan vi vel prøve næste gang.
Desuden var der et par steder, vi blev enige om, var bedre at køre bagfra.
Så kan det måske også prøves.
Endelig giver det vel også mulighed for lidt andre turledere, når nu terrænet er lidt kendt :D

Vi ses.
Venlig hilsen
Allan Herskind
Vil du være med på vinderholdet?
Så kom og kør i Turbogruppen i 2024 :D
Alan Askvig
Indlæg: 350
Tilmeldt: 29 jun 2020, 16:12

Re: Klubtur til Italien 2019

Indlæg af Alan Askvig »

-og så var der jo ingen stigninger over 25% - men det er der vel i 2019... ;)
Charles Mejner Thorarinsson
Indlæg: 232
Tilmeldt: 30 jun 2020, 20:42

Re: Klubtur til Italien 2019

Indlæg af Charles Mejner Thorarinsson »

Alan Askvig skrev: 01 okt 2018, 11:19 -og så var der jo ingen stigninger over 25% - men det er der vel i 2019... ;)
Askvig, det var der i gruppe to :roll:
Herskin får de to ruter med i lommen, kun for medlemmer med godt helbred ;)
Besvar