Italien 2020 Levico søen

Hvor skal turen gå til i år? Idéer til klubbens cykelrejser i ind - og udland vil blive fremført her.
Henrik X Grønvall

Re: Italien 2020 Levico søen

Indlæg af Henrik X Grønvall »

Øv for en fesen virus 😖

Stor var forventningerne for bare en uges tid siden og øv hvor skuffelsen gnaver nu ! 🙁

Jeg vælger ret sikkert at trække mig, da jeg ikke kan retfærdiggøre risikoen for at slæbe det uvæsen med hjem til mine kære og min omgangskreds - uanset hvor lille den er iflg. gode fagfolk og andre velmenende omkring os 😐 Afventer og ser udviklingen frem mod afbestillingsfristen og træffer min beslutning en af dagene.

X :mrgreen:
Claus Mogensen
Indlæg: 209
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: Italien 2020 Levico søen

Indlæg af Claus Mogensen »

Jeg mener det for tidligt at melde fra og vil som udgangspunkt afsted, men mindre de officielle myndigheder fraråder det - har selvfølgelig respekt fra dem der ikke har lyst, men det er som Roger skriver frygten der smitter mest, så lad os nu se hvordan det ser ud om 14 dage.

Claus Mogensen
Brugeravatar
Per Schmidt Nielsen
Indlæg: 506
Tilmeldt: 30 jun 2020, 08:09

Re: Italien 2020 Levico søen

Indlæg af Per Schmidt Nielsen »

Super fint med udsættelsen.

Der er nok ikke længere tvivl om at virussen kommer til at hærge planeten i lang tid fremad, nu hvor den er kommet til lande med dårlige sundhedsystemer i Centralasien. Men det er jo ikke det samme som at den er ude af kontrol i Europa og der er også kun et tilfælde i Trentino. Det vi skal holde øje med er om væksten i tilfælde falder i Italien og hvor mange tilfælde der så er i Trentino.

I mellemtiden kunne vi jo undersøge alternativer. Jeg tænker umiddelbart at Frankring (fx Bourgogne) eller Slovenien kunne være muligheder. Harzen i April synes jeg lyder kedeligt.

Jeg tror ikke det er sandsynligt at der kommer en generel europæisk epidemi i april. Men det bliver nok slemt senere mange steder. Så april kunne godt være sidste chance for at komme afsted i år :shock:
Henrik X Grønvall

Re: Italien 2020 Levico søen

Indlæg af Henrik X Grønvall »

Så kom den første (registrerede) danske mand hjem fra Norditalien med Covid19 i bagagen :!:

Hans familie, venner og arbejdskolleger er nu under lup og nogle kan måske se frem til karantæne mm. 🤨 Hvis 1 Pedaleur har virus med hjem eller viser tegn på det i Italien påvirker det ALLE som deltager.

Tak til Jakob og Ronny for fremragende turplanlægning og efterfølgende info efter allerbedste evne - jeg melder fra til årets tur men vil se frem mod nye udlandsoolevelser med Jer alle sammen så snart vi kan gøre det sikkert igen 👍

X :mrgreen:
Charles Mejner Thorarinsson
Indlæg: 229
Tilmeldt: 30 jun 2020, 20:42

Re: Italien 2020 Levico søen

Indlæg af Charles Mejner Thorarinsson »

NYT TØJ, afhentet og afprøvet !! 8-)

Når mediehysteriet har lagt sig lidt…. …skal vi ned og lufte det nye tøj.
Ja, det regner jeg da stadig med, håber så mange som muligt stadig er på, der er nok nogle af os der får influenza om vi er på arbejde eller på cykleferie ;)

I øvrigt meget enig i tidligere kommentarer…

Ctat:
” Så vidt jeg ser det lige nu, kan vi godt tage af sted.
Vi skal jo ikke gå og mænge os med en masse andre, men være ude i terrænet det meste af tiden. Når vi er på hotellet, kan vi holde hold hygiejne og holde os lidt på afstand af andre.”

Citat:
”Mediedækningen er i højere grad en afspejling af borgernes frygt end information om udbruddet' Karin Wahl-Jørgensen, professor ved journalistuddannelsen ved universitetet i Cardiff.
Når jeg læser anbefalinger fra officielle myndigheder som Statens Serum Institut, Sundhedsstyrelsen m.fl. bliver jeg beroliget i forhold til mediernes dækning af Covid-19.
Risikoen for at sunde, raske mennesker bliver smittet ved at cykle rundt på et bjerg eller spise på en restaurant med lidt skærpet opmærksomhed er meget lille.
Det mest smitsomme i øjeblikket er frygten.”

Citat:
At rejse er at leve.....

Tænker tøjet skal luftes allerede på søndag, i VinterCup, finalen i Svannigebakker :P
Ronny Sonne
Indlæg: 26
Tilmeldt: 29 jun 2020, 19:57

Re: Italien 2020 Levico søen

Indlæg af Ronny Sonne »

Hej Alle
Barometeret med JA hatten stiger og stiger... :D :D :D :D
Seneste meldinger:
Jeg har talt med enkelte læger på OUH omkring vores udfordring. (Skal/Skal ikke)
Ja vi kan alle blive smittet, men det vil både være her i Danmark & Italien eller et helt andet land.
Pas også på i Netto og de andre indkøbscentre.
Med alle vores gode helbred, grundet vores fælles sport. Har vi lige nu intet at frygte.
Og korrekt, vi ville kunne hjemtage vira. Men sandsynligheden med en uge i bjergene med frisk luft, er ganske minimal.
Medierne skal sælge deres produkter....... tjek link herunder..
https://www.facebook.com/martin.b.mogen ... 064041606/

De småbyer som har haft lukket skoler og lign i sidste uge, er åbne igen. Har også afholdt karneval med mange mennesker samlet.
Milano kan selvfølgelig være længere tid om, at komme igang igen.

Det er stadig frit for alle, at melde til Jakob, om man ønsker at afmelde sig fra årets klubtur.
Jeg henstiller til at bruge sin egen sunde fornuft, og ikke føle sig tvunget til JA eller NEJ - fordi et andet medlem har været i dit telefon rør, med hans mening omkring Corona.
Har du taget beslutningen omkring ikke, at deltage i dette års klubtur, melder vi nu at deadline er 8 marts 2020
Dvs.: Sidste mulighed for tilbagebetaling af 1. rate ved afmelding senest 8 marts 2020 - det er forventet at afmeldte får deres 1. rate tilbage i uge 12.

Betaling af 2. rate: Der vil inden for den næste uges tid komme betalingslink på aktivitetslisten.

Barometeret for gennemførelse af Italiensturens ligger lige nu på over 90%

Jeg vil allerede nu få lagt en ordre på håndgel/sprit. Tænker jeg kender nogen som sælger det.

PS.: Og når man nu har bestilt ny Bil, så skal den selvfølgelig have sin jomfrutur til Italien.... 8-)

HAR du husket at bestille GAMBA vine og evt cykelholder :!: :!: :!: Sidste chance imorgen

Alle er velkomne til at kontakte mig på telefon eller mail.....
Jeg vender tilbage med nyt, når det til kommer mig.
Ronny Sonne
Knud Pedersen
Indlæg: 602
Tilmeldt: 29 jun 2020, 16:07
Geografisk sted: Odense SV

Re: Italien 2020 Levico søen

Indlæg af Knud Pedersen »

Jeg har aftalt med Troels, at jeg overtager hans plads, så jeg er klar til at bestige et par bjerge😊
Leif Svarer
Indlæg: 123
Tilmeldt: 30 jun 2020, 23:35

Re: Italien 2020 Levico søen

Indlæg af Leif Svarer »

Er klar til at betale 2 rate når den er på aktivitet listen. :D :D

Ser meget frem til turen i år da jeg har valgt at det bliver på MTB der skal luftes i de Italienske bjerge. :twisted:

PS: Forventer også at jeg skal lufte vores nye ”Ford Transit Custmo Combi” som skulle være klar til levering medio marts. :o
Ronny Sonne
Indlæg: 26
Tilmeldt: 29 jun 2020, 19:57

Re: Italien 2020 Levico søen

Indlæg af Ronny Sonne »

Fik du ikke tilmeldt dig dette års klubtur.
Så har vi lige nu en plads ledig...... skal den være din ?
Kontakt da undertegnede.
Ronny Sonne
Gunner Andersen
Indlæg: 247
Tilmeldt: 29 jun 2020, 20:23

Re: Italien 2020 Levico søen

Indlæg af Gunner Andersen »

Vanskeligt valg.
Der er meget hysteri, måske af gode grunde da der også er mange fremtidige forhold vi ikke kender.
Der kan ske meget i løbet af de næste fem uger. Har talt med Renzo i dag. Skolerne i Trentino har været lukkede, men er åbnet fra i dag. Måske nær området derfor er på vej til normalisering. Hvis Tyskland og Danmark går i krise kan det blive vanskeligt at kommer derned.
Jeg tror det er vigtigt, at aftalerne med hotel er således, at der kan ændres planer, gerne en måned endnu.
Her det som Henrik X, hænger på til på søndag???
Gunner/Ældste Brumbasse :geek:
Besvar