Italien 2020 Levico søen

Hvor skal turen gå til i år? Idéer til klubbens cykelrejser i ind - og udland vil blive fremført her.
Palle Enøe
Indlæg: 154
Tilmeldt: 04 jul 2020, 08:46

Re: Italien 2020 Levico søen

Indlæg af Palle Enøe »

lad os se tiden an, og følge udviklingen.
Men Italien er vist ved at være NO GO🤔
Det gælder vist blot om, at finde et område hvor vi kan gi den gas🚴🏻‍♂️💨
Harzen eller andet sted, hvor vi ikke kommer i til store byer.
Med Corona (øl) skal Coronavirus bekæmpes.
Kom glad :D
Brugeravatar
Allan Herskind
Indlæg: 910
Tilmeldt: 30 jun 2020, 12:28

Re: Italien 2020 Levico søen

Indlæg af Allan Herskind »

Jeg venter gerne til 27/2 med at tage stilling.
Jeg har ikke lyst til at tage til Harzen, så vil jeg finde et andet sted hvor det er varmt.
Så vidt jeg ser det lige nu, kan vi godt tage afsted, men det kan vi måske ikke i morgen.
Vi skal jo ikke gå og mænge os med en masse andre, men være ude i terrænet det meste af tiden. Når vi er på hotellet, kan vi holde hold hygiejne og holde os lidt på afstand af andre.
Men lad os klappe hesten lidt.
Bare min mening.
Venlig hilsen
Allan Herskind
Vil du være med på vinderholdet?
Så kom og kør i Turbogruppen i 2024 :D
Charles Mejner Thorarinsson
Indlæg: 229
Tilmeldt: 30 jun 2020, 20:42

Re: Italien 2020 Levico søen

Indlæg af Charles Mejner Thorarinsson »

Er også frisk på “at se tiden an” det er jo sol og bjerge vi savner 😉
Måske depositummet kan forhandles eller evt ofres, hvis det besluttes af rejseudvalget, til sidst at aflyse/udsætte.
Hans Jørgen Nielsen
Indlæg: 111
Tilmeldt: 13 jul 2020, 10:02
Geografisk sted: Odense

Re: Italien 2020 Levico søen

Indlæg af Hans Jørgen Nielsen »

Vil jo mægtig gerne af sted men ikke med helbredet på spil.
Jeg tænker at vi afventer situationen... men hvordan er betingelser for afbestilling på hotellet ?
Allan Friis Madsen
Indlæg: 178
Tilmeldt: 05 jul 2020, 17:49

Re: Italien 2020 Levico søen

Indlæg af Allan Friis Madsen »

Jeg er enig med Claus og andre. Jeg er klar på at tage afsted men det skal være Italien. Hvis ikke ministeriet fraråder rejser dertil.
Jeg gider ikke til Harzen hvor det ikke er varmt nok i april. Så vil jeg hellere have pengene retur og bruge dem på en tur senere på året.

Opdateret med rejsevejledningen:
"De italienske myndigheder har indført tiltag blandt andet i form af lokale ind- og udrejserestriktioner i flere italienske regioner, herunder særligt i de norditalienske regioner Lombardiet og Veneto samt også i bl.a. Emilia Romagna, Piemonte og Trentino Alto-Adige. De lokale tiltag inkluderer også lukning af flere skoler og universiteter, offentlige arrangementer, sportsbegivenheder mv. Også flere offentlige og private arbejdspladser er lukkede. Der vil kunne forventes foretaget kontrol af kropstemperaturer ved ankomst og afrejse.
De lokale myndigheder kan indføre nye tiltag med kort varsel. Hvis du har sygdomssymptomer, kan de lokale myndigheder implementere forebyggende tiltag, heriblandt isolation. Du bør altid følge de lokale myndigheders anvisninger."

Dette kan selvfølgelig medføre, at diverse restauranter med mere kan være lukkede, hvis situationen ikke forbedres. Kan også være, at vi kan blive sat i karantæne.
Bo Ravn
Indlæg: 304
Tilmeldt: 30 jun 2020, 11:45

Re: Italien 2020 Levico søen

Indlæg af Bo Ravn »

Jeg har her til formiddag drøftet situationen med Ronny. Vi er helt enige om at vi ikke bør gamble med helbred (og penge) hvis situationen i Italien i den kommende tid eskalerer med flere udbrud både der og andre steder i Europa.

Ronny meddeler nu vores italienske agent at vi vil have udskudt fristen for at kunne aflyse fra 45 dage før ankomst til 14 dage før ankomst. Hvis ikke de italienske værter giver os en betydelig udskydelse må vi desværre aflyse turen i år. Det italienske hotel har næppe meget at tabe ved at give os udskydelsen, så den forventer vi at få. Det giver os alle sammen lidt mere tid til at se situationen an.

Jeg tror ikke meget på at vi kan samles om et andet sted. Hvis Coronavirus hærger så meget i Italien at vi ikke kan komme dertil, er det næppe heller sikkert at tage til andre steder i Europa. Det er vigtigt at cykle i Italien, men ikke vigtigere end helbredet.

Vi trækker vejret, håber og afventer at Ronny skriver om forhandlingerne med Italien.
Venlig hilsen
Bo Ravn
formand
Ronny Sonne
Indlæg: 26
Tilmeldt: 29 jun 2020, 19:57

Re: Italien 2020 Levico søen

Indlæg af Ronny Sonne »

Hej Alle
Så er Vores agent vendt tilbage med lidt fra Hotellet.
Vi har fået 14 dage yderligere for fuld annullering. Omkostningsfrit.
Dermed har vi deadline den 12 marts 2020.

Enkelte medlemmer har allerede meddelt at de ikke ønsker at deltage på dette års tur, det er selvfølgelig helt forståeligt.
Men hvis denne del eskalerer yderligere, vælger vi selvfølgelig at lukke turen for 2020 tidligere end 12 marts.
Det er jo trods alt en klubtur.

Så hold modet oppe, hvis der er risiko vil turen blive annulleret.
Ronny Sonne
Allan Friis Madsen
Indlæg: 178
Tilmeldt: 05 jul 2020, 17:49

Re: Italien 2020 Levico søen

Indlæg af Allan Friis Madsen »

Hej Ronny og Bo

Godt arbejde og en god beslutning med at få udsat fristen for betaling af resten af turen. Det kan være der kommer styr på det og det kan blive forværret.
Roger Oinas Larsen
Indlæg: 245
Tilmeldt: 03 jul 2020, 00:26

Re: Italien 2020 Levico søen

Indlæg af Roger Oinas Larsen »

Det er fint at fristen for afmelding er flyttet yderligere 14 dage. Tak til Bo og Ronny for at få iværksat det.

'Mediedækningen er i højere grad en afspejling af borgernes frygt end information om udbruddet' Karin Wahl-Jørgensen, professor ved journalistuddannelsen ved universitetet i Cardiff.

Når jeg læser anbefalinger fra officielle myndigheder som Statens Serum Institut, Sundhedsstyrelsen m.fl. bliver jeg beroliget i forhold til mediernes dækning af Covid-19.

Risikoen for at sunde, raske mennesker bliver smittet ved at cykle rundt på et bjerg eller spise på en restaurant med lidt skærpet opmærksomhed er meget lille.

Det mest smitsomme i øjeblikket er frygten.

Jeg håber inderligt, at vi uden frygt kan tage til Levico om 6 uger.
Henrik Lund Juul
Indlæg: 0
Tilmeldt: 10 aug 2020, 16:14

Re: Italien 2020 Levico søen

Indlæg af Henrik Lund Juul »

Tak for god opfølgning, information og rettidig omhu. Jeg vælger at se tiden an og tager endelig beslutning ved fristens udløb. Hvis det eskalerer yderligere, er jeg ikke indstillet på at deltage.
Besvar