Tanker om søndagsture på landevej

Indlæg vedrørende weekendturene og andre ture som ikke foregår i mørke.
Besvar
Bo Ravn
Indlæg: 304
Tilmeldt: 30 jun 2020, 11:45

Tanker om søndagsture på landevej

Indlæg af Bo Ravn »

Sidste søndags tur til Bøjden og retur var rigtig god. Moderat tempo så alle 10 mand kom fint med rundt. Rene fik et slemt hold i ryggen og måtte køres hjem fra Diernæs i taxa. Så var vi 9 forfrosne cyklister til at cykle de sidste 35 km hjem,- det var satme koldt. Vi nåede alle op på mellem 110 og 120 km. Det fik mig til at tænke følgende:

Det er super fint at mange i klubben satser på zone 2 kørsel her i vinter.
Det er ikke alle, der har mod på 4+ timer på cyklen en søndag formiddag.
Sidste år lykkedes vi godt med at planlægge søndagsture med øje for at nogle kunne dreje af og nøjes med 70-80 km.
"De store drenge" kan stadig tage broderparten af føringerne, så kan vi andre fint være med.

Så her en opfordring til at de som lægger ture op om søndagen kunne medtænke muligheder for at korte af, og måske også sikre at vi ikke kommer alt for langt ud i hjørnerne af Fyn; der er langt og koldt hjem ved uheld. Blot en tanke..... Den gode udvikling med at mange kører med på søndagsturene skulle vi gerne fastholde.
Venlig hilsen
Bo Ravn
formand
Jesper Andersen
Indlæg: 797
Tilmeldt: 29 jun 2020, 18:02

Re: Tanker om søndagsture på landevej

Indlæg af Jesper Andersen »

Fint input og det er noteret.
Hvis ønsket er tilstede er det altid muligt at korte af.
I søndags for eksempel Falsled og hjem via Håstrup eller den helt korte hvor man kunne dreje af efter Bjerget og ind til V. Hæsinge. Så bare sig til då skal jeg nok give en rute hjem.
Jeg kommer med tur til på søndag som igen bliver omkring 100 km men nok ikke over 100👍😄
Jesper Andersen
Besvar