TacTic Cup 1. afdeling.

De fynske motionsklubbers løbsserie på landevej.
Besvar
Brugeravatar
Allan Herskind
Indlæg: 919
Tilmeldt: 30 jun 2020, 12:28

TacTic Cup 1. afdeling.

Indlæg af Allan Herskind »

Foreløbige resultater kan ses her:
https://my5.raceresult.com/119377/resul ... k#0_DE25C1

Flot kørt af mange Pedaleurer og mange afbud både fra os og fra de andre klubber.
(Herunder jo mig selv, men er ikke frisk endnu)
Respekt og godt gået af jer der stillede op i sandstormen.
Venlig hilsen
Allan Herskind
Vil du være med på vinderholdet?
Så kom og kør i Turbogruppen i 2024 :D
Alan Askvig
Indlæg: 350
Tilmeldt: 29 jun 2020, 16:12

Re: TacTic Cup 1. afdeling.

Indlæg af Alan Askvig »

I gr. 2 gik det fint med fine slutplaceringer af de unge løver 😃
Jeg var i tvivl om det var forsvarligt at køre løbet pga. den hårde vind, men det gik fint uden farlige situationer eller styrt.

To gutter stak afsted lige efter start, og dem så vi aldrig igen. Der blev forsøgt nogle udbrud men feltet kom samlet hjem.

Jeg vil fremhæve Jonas, som virkelige satte sit præg på løbet med nogle lange og seje føringer i feltet og ikke mindst en flot 4. plads 👍

Som Formanden skriver var der en del der ikke stillede til start, men det tror jeg nu var meget godt med den kraftige vind. Havde alle stillet til start var der nok ikke blevet plads til alle på de smalle veje med vild sidevind...!

Ses til næste løb den 14. maj i Fåborg - mon ikke der et par bakker der? 😃
Hans Chr. Hansen
Indlæg: 283
Tilmeldt: 30 jun 2020, 17:25

Re: TacTic Cup 1. afdeling.

Indlæg af Hans Chr. Hansen »

Kan vi hjælpe???:

“Hej

Kenneth og HC kan i hjælpe

Rygnr. 255 fra SCC mener selv han blev nr. 4 i dag, men hans chip virkede ikke. Jeg kan se at lige nu står Jonas fra LPdC til at være blevet nr. 4 og du Kenneth som nr. 5.

Kan i bekræfte placeringen af rygnr. 255?

vh
Per”
Alan Askvig
Indlæg: 350
Tilmeldt: 29 jun 2020, 16:12

Re: TacTic Cup 1. afdeling.

Indlæg af Alan Askvig »

Hvordan kan chip 255 ikke virke når den er registret som placering 5...?
Steinbjørn og Denys må kunne bekræfte bekræfte Jonas’ 4. plads, da de var i spurten.

Ser lige at på resultat listen er 255 rettet til placering 4 og Jonas 5?
Jonas Bendixen

Re: TacTic Cup 1. afdeling.

Indlæg af Jonas Bendixen »

Jeg kom over stregen som 5, men jeg startede sidst, så derfor var min tid hurtigere. Men nu har cuppen justeret tiderne så jeg er blevet nr. 5....
Jonas Bendixen

Re: TacTic Cup 1. afdeling.

Indlæg af Jonas Bendixen »

Jeg havde en god oplevelse med 1. afdeling af Tactic cuppen, så her følger en lille løbsberetning herfra.

Jeg stillede til start med slidte ben efter Itailen, og havde målsætning om at kører med feltet alle 6 omgange. Da der er 3. cykelløb jeg deltager i, havde jeg ingen målsætning om at komme i top 10.

Under første omgang ligger vi en go stak Pedaleurs i sidste del af feltet, kroppen kommer roligt i gang, og der er er ”meget” elastik kørsel acceleration efter sving efterfuldt af sammenklumpning med opbremsning. Generalt synes jeg der blev kørt fornuftigt og feltet kommer fint rundt i den kraftige vind.

Ved 3. omgang begynder nogle Pedaleurs at rykke frem, jeg ser mit snit til at komme med op midt i feltet. Jeg kommer hurtigt ud af et par sving og er pludseligt første mand i feltet på vej ud på et hurtigt medvindstykke af ruten.

De sidste par omgang er rigtigt lærerige for mig i hvordan cykelløb bliver kørt. Det er ikke populært at ligge som 1-3 i feltet, men tilgængelig er det kamp om 5-10 positionen. På sidste omgang er jeg kommet godt ned i feltet jeg har en god fornemmelse i benene, så jeg begynder at se efter et hul til at komme med frem.

I sidste del af medvindstykket er der en vifte med 15 rytter, der bliver et hul på vindsiden og det skynder jeg mig igennem. Da jeg kører frem for føles det som at feltet går i stå, det giver energi, så jeg starte et lille udbryd hvor der kommer ca. 8 op til mig, blandt andet Denys fra klubben. Vi får holdt afstand til feltet og ender med at kunne holde dem bagved ind til 100 meter før mål hvor 2 mand kommer forbi mig i den kraftige modvind på opløbsstrækningen.

Jeg lærte meget af løbet og ser frem til næste løb. Vi kan sikkert også blive bedre i klubben til at køre sammen, fx så vi kan lukke udbruddet ned 😊
Allan Friis Madsen
Indlæg: 180
Tilmeldt: 05 jul 2020, 17:49

Re: TacTic Cup 1. afdeling.

Indlæg af Allan Friis Madsen »

I gruppe 3 var vi 6 tilmeldte fra pedaleur men kun 4 mødte frem og 3 stillede op til start. Hvad skete der HC siden du ikke kørte med os?
De 3 til start var Bent B, Michael Cipo og undertegnede.
Jeg forsøgte at gå med i det første udbrud men synes det var for hårdt at sidde kun 3 mand fremme i vinden. Den ene af de andre kørte desuden så vi ikke kunne få læ når han førte. Jeg lod mig derfor falde tilbage til feltet igen.
Resten af omgangene gik fint i feltet hvor der blev kørt stærkt. Kan se gruppe 2 og 3 har kørt stort set samme tid.
Feltet knækkede på omgang 4 og 5 i sidevinden men jeg holdte mig fremme og kom med de bedste hver gang.
Op mod målet forsøgte jeg at køre mig til en placering men målet lå efter bakken. Jeg blev nr. 7 i spurten som ikke var noget for mig i den kraftige modvind. Samlet nr. 9 er vel godkendt. Jeg kan se Cipo blev 19 og Bent udgik.
Casper Bjerring
Indlæg: 244
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: TacTic Cup 1. afdeling.

Indlæg af Casper Bjerring »

I Gruppe 1 var vi 4 mand til start, Carl, Lars Bo og Jesper.
1. afd. ligger som altid 4 dage efter den årlige Italienstur så med 650 km og 16000 hm i benene var min plan bare at overleve løbet for de to foregående år har 1. afd. været en kamp om overlevelse. Pga. den kraftige vind var jeg også lidt nervøs for, hvordan det ville blive i feltet.
Løbet starter og det går i et pænt tempo i modvinden. Da vi er på vej ned til det skarpe 90 graders sving i Ryslinge tænker jeg at der må jeg hellere rykke frem og først igennem for at sidde godt i sidevinden. Efter svinget ser jeg at der er hul til feltet og jeg får den "hjerneblødning" at tænke fedt jeg holder lige trykket lidt længere og ser, hvad der sker. Lige efter er vi 3 mand, en Nyborg og en Kerteminde, og har et pænt hul og så var det lige pludselig et reelt udbrud. Vi får et godt samarbejde og hullet vokser. I mit hoved tænker jeg fuck, hvad har jeg gang i det er en meget dårlig måde at overleve på, men hey så bliver det ikke farligt i feltet :). Første omgang i udbruddet kører vi voldsomt stærkt - jeg tror alle 3 tænker for sig selv det her tempo kan jeg ikke holde 5 omgange mere.
Heldigvis satte vi farten lidt ned. På 3. omgang kom en enkelt rytter fra feltet op til os og så var udbruddet 4 mand. Det gav lige lidt ekstra pause i føringerne det var dejlig tiltrængt. De sidste to omgang var en mental udfordring for benene var hel stegt oven på Italien og jeg bandede mig selv langt væk for at have startet denne tossede udflugt. Men nu var jeg næsten i mål så kunne jeg jo lige så godt gøre det færdigt.
Gruppen kørte godt sammen ind til vi nåede bunden af Goebakke på sidste omgang hvor det gik helt i stå og der blev meget afventende ind til 150 m før mål, hvor spurten blev startet og der var sku ikke meget spurt i mig så det blev til en 4. plads.
Personligt er jeg rigtigt godt tilfreds med resultatet (selv om en tur på podiet havde været fedt), det var sku en hård dag på rammen, så meget for en tur bagerst i feltet.
Jesper Andersen
Indlæg: 799
Tilmeldt: 29 jun 2020, 18:02

Re: TacTic Cup 1. afdeling.

Indlæg af Jesper Andersen »

Flot Casper og stort tillykke med dit 'gennembrud'. Du har holdt et højt niveau hen over vinteren og været stabil med mørkemandstræningen. Det giver bonus 8-)
Nu skal vi bare have lært dig lidt taktik :D
Jesper Andersen
Casper Bjerring
Indlæg: 244
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

Re: TacTic Cup 1. afdeling.

Indlæg af Casper Bjerring »

Hehe jeg tror det hedder spurt træning det jeg skal bruge..
Besvar